Portál občana - ovládání


  • 21. červen 2020

Cílem služby Portál občana je minimalizovat počet nutných návštěv fyzických a právnických osob na Městském úřadě při vyřizování jednotlivých agend. Dále slouží jako zdroj informací o novinkách a událostech města.


Práce s Portálem občana

Portál občana umožňuje obsloužit anonymní i přihlášené fyzické a právnické osoby, které mají k dispozici tyto volby (v menu, nebo v rozcestníku):

  1. Životní situace
  2. Články
  3. Aktuality
  4. Přehled podání
  5. Registr pohledávek
  6. Konto plátce
  7. Profil občana
  8. Objednání na úřad
  9. Rozpočet města
  10. Dokumenty
  11. O portálu občana

Některé volby jsou přístupné jen pro přihlášené fyzické, nebo právnické osoby. 

Přihlášení do Portálu občana

Pro přihlášení do Portálu občana se klikne na tlačítko „přihlásit se“ v pravém horním rohu stránky.

Nejste přihlášen: přihlásit se

Zobrazí se stránka pro přihlášení do systému. Do systému je možné se přihlásit čtyřmi způsoby:

  1. Prostřednictvím uživatelského jména a hesla (zrušeno na základě zákona č. 250/2017 Sb.) 
  2. Prostřednictvím Národní identitní autority (občanský průkaz s čipem, nebo účet)
  3. Prostřednictvím datové schránky
  4. Prostřednictvím MojeID

Prostřednictvím NIA, ISDS, nebo MojeID se může Uživatel přihlásit, pokud má u těchto služeb zřízen účet.

Volba způsobu dalšího přihlašování pak odpovídá způsobu, který nový Uživatel použil ke své registraci. Nebo je možné si pro existující účet přidat další účet, kterým se bude možné přihlašovat..