Sociální práce

  • Zobrazení:

1. Identifikační číslo

Není stanoveno

2. Kód

Není stanoveno

3. Pojmenování (název) životní situace

Sociální práce

4. Základní informace k životní situaci

-

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Každý občan, který se ocitne v tíživé sociální situaci jako např. ztráta bydlení, ztráta příjmů, ztráta zaměstnání, zadluženost, osoby kterým hrozí sociální vyloučení, atd.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Každý občan má možnost osobně kontaktovat sociálního pracovníka, a to buď v terénu nebo na MěÚ Bílina, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví – oddělení sociální péče, Žižkovo nám. 58/4, 1. patro, kanceláře č. 204, 205,206 a 209,  kde může požádat o poradenství a pomoc při řešení své životní situace.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Osobním kontaktováním sociálního pracovníka v terénu v rámci šetření, nebo osobně na MěÚ Bílina, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví – oddělení sociální péče, Žižkovo nám. 58/4, 1. patro, kancelář č. 204, 205, 206 a 209.

8. Na které instituci životní situaci řešit

MěÚ Bílina, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví – oddělení sociální péče,  Žižkovo nám. 58/4, 1. patro, kancelář č. 204, 205, 206 a 209

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Sociální pracovník – MěÚ Bílina, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Žižkovo nám. 58/4, 1. patro, kancelář č. 204, 205, 206 a 209.

  • Pondělí, středa:  od 7:00 – 11:30 hodin a od 13:00 - 17:30 hodin
  • Úterý, čtvrtek: po domluvě v době od 7:00 – 11:00 hodin
  • Pátek – po domluvě v době od 7:00 – 11 hodin. 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz (není nutné)

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Není stanoveno

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Žádné, sociální poradenství je poskytováno bez úhrady

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádné.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Sociální pracovníci Odboru sociálních věcí a zdravotnictví – oddělení sociální péče, Žižkovo nám. 58/4, 1. patro, kanceláře č. 204, 205, 206 a 209.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Aktivně spolupracovat a podílet se na řešení své životní situace.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění

Zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů

Etický kodex sociálního pracovníka a zaměstnance Bílina

18. Jaké jsou související předpisy

Žádné.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Žádné.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Spolupráce je dobrovolná. V případě, že  klient nebude spolupracovat a dodržovat doporučení a povinností bude spolupráce ukončena. V případě potřeby může být životní situace postoupena k dalšímu projednání a vyřešení kompetentnímu odboru nebo orgánu.

21. Nejčastější dotazy

Není stanoveno

22. Další informace

Není stanoveno

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

Není stanoveno

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Není stanoveno

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Není stanoveno

26. Kontaktní osoba

Není stanoveno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

15. 04. 2019

28. Popis byl naposledy aktualizován

15. 04. 2019

29. Datum konce platnosti popisu

Bez omezení

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Není stanoveno