Matriční doklady (rodné, oddací, úmrtní listy, nebo doklady o registrovaném partnerství) vydává matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, zemřela, uzavřela manželství nebo vstoupila do registrovaného partnerství.
Jde-li o narození, úmrtí, uzavření manželství nebo vstup do registrovaného partnerství, státního občana České republiky v cizině, pak matriční doklad vydá zvláštní matrika v Brně (Úřad městské části Brno-střed).
Matriční úřad vydá matriční doklad:
Matriční úřad vydá úmrtní list fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti anebo osobě, která je vypravitelem jeho pohřbu.
Splnění všech požadovaných náležitostí
Žadatel se obrátí osobně nebo písemně na matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, zemřela, uzavřela manželství nebo vstoupila do registrovaného partnerství.
Požádá-li fyzická osoba o vydání matričního doladu prostřednictvím zmocněnce, musí být její podpis na plné moci úředně ověřen.
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Městském úřadě Bílina, odbor správní a vnitřních věcí, matrika, Břežánská 50/4, kanceláře č. 214, druhé podlaží budovy radnice.
Matrikářka městského úřadu
Matriční úřad vydá matriční doklad fyzické osobě, které se zápis týká, nebo členům její rodiny. Za členy rodiny se pro tento účel považují manžel, partner, rodiče, děti, sourozenci, prarodiče, vnuci a pravnuci.
Žadatel předloží:
Správní poplatky jsou vybírány dle sazebníku správních poplatků zákona č. 634/2004Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů:
Položka 3 písm. b)
Za vydání druhopisu rodného, úmrtního, oddacího listu, nebo dokladu o registrovaném partnerství 100 Kč
Při osobní návštěvě se druhopis matričního dokladu vydává bezodkladně. Pokud je žádost zaslána poštou, je vyřízena nejpozději do 30 dnů od doručení příslušnému matričnímu úřadu.
-
-
Upřednostňuje se osobní návštěva, v případě elektronického podání musí být doloženy všechny potřebné dokumenty v originále a žádost podepsána zaručeným elektronickým podpisem nebo prostřednictvím datové schránky žadatele. Matriční doklad nelze zaslat elektronicky.
Postupuje se dle zákona č. zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“).
Související právní předpisy:
-
-