Institut zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění

  • Zobrazení:

1. Identifikační číslo

Není stanoveno

2. Kód

Není stanoveno

3. Pojmenování (název) životní situace

Institut zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění

4. Základní informace k životní situaci


5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Každý občan, který je starší 18 let a chce pomoci nebo poradit ve věci ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Každý občan starší 18 let má možnost osobně kontaktovat zaměstnance MěÚ Bílina, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví – oddělení sociální péče, Žižkovo nám. 58/4, 1. patro, kanceláře č. 204, 205,206 a 209,  kde může podat žádost a požádat o poradenství a pomoc při řešení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Osobním kontaktováním zaměstnance MěÚ Bílina, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví – oddělení sociální péče, Žižkovo nám. 58/4, 1. patro, kancelář č. 204, 205, 206 a 209.

8. Na které instituci životní situaci řešit

MěÚ Bílina, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví – oddělení sociální péče,  Žižkovo nám. 58/4, 1. patro, kancelář č. 204, 205, 206 a 209

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

MěÚ Bílina, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Žižkovo nám. 58/4, 1. patro, kancelář č. 204, 205, 206 a 209.

  • Pondělí, středa:  od 7:00 – 11:30 hodin   a od 13:00 - 17:30 hodin
  • Úterý, čtvrtek: po domluvě v době od 7:00 – 11:00 hodin
  • Pátek – po domluvě v době od 7:00 – 11 hodin. 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Platný doklad totožností (občanský průkaz nebo cestovní doklad)

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Žádné.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Opatrovník pro správní řízení, žadatel a oprávněný příjemce důchodu

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Potvrzení o důchodovém pojištění a výši důchodu, platný doklad totožnosti a popřípadě potvrzení od lékaře o zdravotním stavu příjemce důchodu

16. Elektronická služba, kterou lze využít

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, v platném znění

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění

Etický kodex sociálního pracovníka a zaměstnance Bílina

18. Jaké jsou související předpisy

Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Odvolání podané v zákonné lhůtě prostřednictvím MěÚ Bílina, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví – oddělení sociální péče.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Zamítnutí žádosti.

21. Nejčastější dotazy

Není stanoveno

22. Další informace

Není stanoveno

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

Není stanoveno

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Není stanoveno

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Není stanoveno

26. Kontaktní osoba

Není stanoveno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

04. 10. 2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

15. 04. 2019

29. Datum konce platnosti popisu

Bez omezení

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Není stanoveno